درباره وبلاگ


درود دوستان گرامی به وبلاگ کوروش بزرگ خوش امدین نام وبلاگ مطعلق هست به کوروش بزرگ ولی از همه ی دوره های تاریخی ایران مطلب میزارم و امیدوارم وبلاگ مفیدی باشه برای همه ی ایرانیان و پارسی زبانان و از همه ی شما دوستان میخوام با نظرات خود من را به سوی وبلاگ بهتر یاری دهید با سپاس فراوان بدرود
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 59
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 78
بازدید ماه : 1063
بازدید کل : 4759
تعداد مطالب : 242
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


کوروش بزرگ
کوروش بزرگ پدر ایران زمین




با تمدن ايلام در هفت‌تپه و مهرهاي استوانه‌اي آشنا شويد + عكس

تمدن ایلام,تمدن عیلام,هفت‌تپه

با تمدن ايلام در هفت‌تپه و مهرهاي استوانه‌اي آشنا شويد + عكس
تمدن ایلام
ایلامیان یا عیلامی ها مجموعه اقوامی بودند که از هزاره چهارم تا هزاره نخست پیش از میلاد، بر بخش بزرگی از مناطق جنوب غربی ایران فرمانروایی داشتند. بر اساس تقسیمات جغرافیایی امروز، ایلام باستان سرزمین های خوزستان، فارس، ایلام و بخش هایی از استان های بوشهر، استان کرمان، لرستانو کردستان را شامل می شد.



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 9 مرداد 1392برچسب:تمدن ایلام,هفت تپه,مهره های استوانه ای,ایران باستان,, :: 19:35 ::  نويسنده : جمال

خط و زبان در ایران باستان

خط و زبان در ایران باستان,تاریخچه ی خط در ایران

خط و زبان در ایران باستان
آغاز تاریخچه ی خط در ایران باستان که طبق کتیبه ای که در جنوب ایران کشف شده است به حدود پنج تا هفت هزار سال پیش می رسد و برای نمونه می توان از کتیبه های موجود در معبد سه هزار و پانصد ساله ی زیگورات نام برد.



ادامه مطلب ...


سدسازي در ايران باستان

سدسازي در ايران باستان,سدسازی,بندسازی

سدسازي در ايران باستان
سدسازی تا قبل از هخامنشیان

سدسازی یا بندسازی از فعالیت های مهندسی به شمار می رود كه شرایط تاریخی و جغرافیایی خاص مناطق در پیدایش، شكل گیری و گسترش آن سهم به سزایی دارند. در گذشته و در هر منطقه خاص جغرافیایی بنابر ضرورت یا نیاز ساكنین آن جا نسبت به ایجاد



ادامه مطلب ...


داستان کشف قدیمی ترین پرچم جهان در ایران + تصاویر

قدیمی ترین پرچم جهان,قدیمیترین پرچم دنیا,درفش شهداد

داستان کشف قدیمی ترین پرچم جهان در ایران + تصاویر
کویر لوت سرزمین اسرار آمیزی است. از کلوت ها و افسانه های پر از جن و پری اش که بگذریم، کمتر کسی فکرش را می کرد که در نزدیکی لوت یکی از قدیمی ترین تمدن های دنیا تشکیل شده باشد. اما کشف قدیمی ترین پرچم دنیا از این منطقه، نام لوت را به تمدن کهن



ادامه مطلب ...


ازدواج در آيین زردشتی ايران باستان

ازدواج در آيین زردشتی ايران باستان
در دين زرتشتي تعدد زوجات روا نيست و گفته شده همانگونه که يک زن نمي‌تواند در يک زمان بيش از يک شوهرداشته باشد مرد نيز نمي‌تواند در آن واحد دو يا چند زن داشته باشد. اختيار زن دوم در شرايطي خاص و سخت که در آيين نامه زرتشتيان آمده جايز است نظير اينکه زن اول فوت شده باشد.

در ايران باستان تنها در صورتي فرد زرتشتي مي‌توانست با وجود زن اول زن ديگر اختيار کند که زن اول به تشخيص پزشک عقيم بوده و خود موافقت خويش را براي اين کار اعلام کند و رضايت داشته باشد هدف از اين عمل نيز بقا نسل و پرورش فرزنداني نيک براي دين و دنياست.

ازدواج,ازدواج در ایران باستان,ازدواج در آيین زردشتی

در مورد انواع پيوند زناشويي در ايران باستان گفتني است که زن و مرد زرتشتي به 5 صورت



ادامه مطلب ...


زنانی که تاریخ ایران را تغییر دادند

 زنانی که تاریخ ایران را تغییر دادند
"خانه‌هایی که دیوار‌هایش سه ذرع یا پنج ذرع ارتفاع دارد و تمام منفذ این خانه‌ها منحصر به یک در است که آن‌هم توسط دربان محفوظ است.در زیر یک زنجیر اسارت و یک فشار غیرقابل محکومیت، [زنان ایرانی] اغلب سر و دست‌شکسته، بعضی با رنگ زرد پریده، برخی گرسنه و برهنه، قسمی در تمام شبانه‌روز، منتظر و گریه‌کننده."



ادامه مطلب ...


زندگینامه کوروش کبیر

 

 

زندگینامه کوروش کبیر

 

 

زندگینامه کوروش کبیر

● از تولد تا آغاز جوانی کوروش کبیر

دوران خردسالی کوروش کبیر را هاله ای از افسانه ها در برگرفته است. افسانه هایی که گاه چندان سر به ناسازگاری برآورده اند که تحقیق در راستی و ناراستی جزئیات آنها ناممکن می نماید. لیکن خوشبختانه در کلیات ، ناهمگونی روایات بدین مقدار نیست. تقریباً تمامی این



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 9 مرداد 1392برچسب:کوروش بزرگ,زنذگی نامه کوروش بزرگ,هخامنشیان, :: 19:18 ::  نويسنده : جمال

فریدون

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
پرش به: ناوبری، جستجو

فریدون یکی از شخصیت‌های اساطیری ایران است. او پادشاه پیشدادی بود که بر پایه شاهنامه فردوسی پسر آبتین و از تبار جمشید بود و با یاری کاوه آهنگر بر ضحاک ستمگر چیره شد و او را در کوه دماوند زندانی کرد. سپس خود پادشاه جهان گشت.

فریدون در پایان خسروانی جهان را میان سه پسرش سلم، تور و ایرج بخشید. او ایران را به ایرج داد ولی سلم و تور نیرنگ کردند و ایرج را به کشتند. فریدون پس از آگاهی از این رخداد ایران را به منوچهر، نوه ایرج داد.[۱]

محتویات

 [نهفتن


ادامه مطلب ...


پنج شنبه 20 تير 1392برچسب:فریدون,کیومرث, هوشنگ, تهمورث,جمشید,ضحاک, :: 13:34 ::  نويسنده : جمال

سیر؛ نماد اهورا مزدا.. سبزه؛ نمادِ فرشته اردیبهشت و نماد آبهای پاک.. سیب؛ نماد ِ فرشته سپندار مذ، فرشته زن، نماد برادری و پرستاری.. سنجد؛ نماد ِ فرشته خرداد و نماد دلبستگی.. سرکه؛ نماد فرشته امرداد و نمادِ جاودانگی.. سمنو؛ نماد ِ فرشته شهریور .. سماغ؛ نمادِ فرشته بهمن و نماد باران است.

 



سه شنبه 18 تير 1392برچسب:نوروزِ باستانی,عید نوروز,سال نو,, :: 18:28 ::  نويسنده : جمال

 

مهندسان هخامنشی راز استفاده از عدد پی ( ۳.۱۴ ) را دو هزار و پانصد سال پیش كشف كرده بودند. آنها در ساخت سازه های سنگی و ستون های مجموعه تخت جمشید كه دارای اشكال مخروطی است، از این عدد استفاده می كردند.



ادامه مطلب ...


سه شنبه 18 تير 1392برچسب:مهندسان هخامنشی,عدد پی,تخت جمشید,بنای تخت جمشید, :: 18:23 ::  نويسنده : جمال